jeudi 16 février 2012

ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΤΩΝ ΤΑΞΙ - ΕΤΟΙΜΟ ΤΟ ΤΕΛΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ



Τις τελικές αποφάσεις της τρόικας αναμένει το υπουργείο Μεταφορών προκειμένου να προχωρήσει το άνοιγμα του επαγγέλματος για τα ταξί, θέμα που θα πρέπει να έχει κλείσει έως το τέλος Μαρτίου, με βάση το χρονοδιάγραμμα που προβλέπει το μνημόνιο.
Το υπουργείο Υποδομών έχει αποστείλει στην τρόικα προσχέδιο νόμου που έχει ετοιμάσει, και στο οποίο έχει συμπεριλάβει συγκοινωνιακά και περιβαλλοντικά κριτήρια, και αναμένει τις παρατηρήσεις της για να πάει το νομοσχέδιο στη Βουλή.
Αξίζει να σημειωθεί, πάντως, ότι στο μνημόνιο δεν υπάρχει αναφορά για κριτήρια και αναφέρεται ότι δεν πρέπει να υπάρχουν περιορισμοί, ούτε στον αριθμό των αδειών ούτε στην τιμή των παραβόλων.
Ο κ. Βορίδης δήλωσε την Πέμπτη πως "το μνημόνιο λέει ότι θα πρέπει να προχωρήσουμε στην απελευθέρωση της αγοράς των ταξί αίροντας τους περιορισμούς που υπάρχουν και κάνει μία αναφορά στα θέματα του αριθμού των αδειών και των εδρών, σύμφωνα όμως με τις καλύτερες διεθνείς πρακτικές".
Την ίδια ώρα, οι ιδιοκτήτες ταξί υποστηρίζουν ότι δεν χρειάζονται νέες άδειες σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη και έδωσαν λεπτομέρειες για τις αλλαγές που έρχονται, καθώς συμμετείχαν στον διάλογο για τη διαμόρφωση του σχεδίου νόμου.
Σύμφωνα με τον πρόεδρο της Ομοσπονδίας Θύμιο Λυμπερόπουλο:
  • Θα μπουν κριτήρια για τον περιορισμό έκδοσης νέων αδειών
  • Οι υφιστάμενες άδειες θα μπορούν να πωλούνται και να μεταβιβάζονται στα πρότυπα των εμπορικών επιχειρήσεων
  • Θα αλλάξει το ποσοστό ιδιοκτησίας που σήμερα επιτρέπει μέχρι 2 άδειες σε κάθε επαγγελματία
  • Θα υπάρχει δικαίωμα μετατροπής των αδειών σε άδειες για 7θεσια και 9θεσια οχήματα, στα οποία δεν θα μπουν ταξίμετρα και καπέλα, θα είναι με συμβάσεις έργου και δεν θα μπορούν να παίρνουν κούρσα από τον δρόμο
  • Θα διατηρηθούν οι έδρες, ενώ σε κάποιες, όπως στην Αττική, θα υπάρχει μονή ταρίφα ακόμα και σε πιο μακρινούς προορισμούς, όπως στο Λαύριο για παράδειγμα
  • Δεν θα ισχύσει τελικά η μείωση του κόμιστρου κατά 20%.
Στο μέτωπο των ιδιοκτητών φορτηγών και βυτιοφόρων, την ερχόμενη εβδομάδα αναμένεται να ξεκαθαρίσει με υπουργική απόφαση και το ύψος της οικονομικής βιωσιμότητας που πρέπει να αποδείξει ότι διαθέτει ένας νεοεισερχόμενος επαγγελματίας.
Οι ιδιοκτήτες θέλουν μεγάλο ποσό ως εγγύηση για να αποτραπεί αθρόα έκδοση νέων αδειών, ενώ άγνωστο είναι αν θα θεωρηθεί από την τρόικα ως εμπόδιο στο πλήρες άνοιγμα του επαγγέλματος.

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΠΟΔΟΜΩΝ, ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ & ΔΙΚΤΥΩΝ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ ΥΠΟΥΡΓΟΥ
Αθήνα, 16/2/2012
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Σχετικά με την απελευθέρωση
του επαγγέλματος των αυτοκινητιστών ταξί

Με αφορμή σχόλια που μεταδόθηκαν από μερίδα των ΜΜΕ ότι δήθεν στην νέα δανειακή σύμβαση, όσον αφορά την απελευθέρωση του επαγγέλματος των ΕΔΧ ταξί, συμπεριλήφθηκε ως υποχρέωση της χώρας η απελευθέρωση χωρίς όρους και κριτήρια, το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων διευκρινίζει:

Στο νέο οικονομικό πρόγραμμα επαναλήφθηκαν, με χρόνο εκπληρώσεως το πρώτο τρίμηνο του 2012, αυτούσιες και χωρίς την παραμικρή αλλαγή, οι υποχρεώσεις της χώρας που ήδη προβλεπόντουσαν από την πέμπτη επικαιροποίηση του προηγουμένου μνημονίου για το τελευταίο τρίμηνο του 2011 και οι οποίες έχουν ήδη ληφθεί υπ’ όψη από το Υπουργείο στο προταθέν προς διαβούλευση στην τρόϊκα νομοσχέδιο.


ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΥΠΟΥ 16/2/12

1) Η ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ ΤΟΥ ΤΑΞΙ ΑΠΟ ΤΑ ΜΜΕ

Τις τελευταίες μέρες παρακολουθήσαμε ένα μπαράζ παραπληροφόρησης από τα ΜΜΕ σχετικά με το ζήτημα που αφορά την απελευθέρωση της αγοράς ταξί. Πρωταγωνιστές οι ίδιοι άνθρωποι , τα ίδια μέσα , τα ίδια συμφέροντα .Είναι ηλίου φαεινότερο ότι δεν πρόκειται για άγνοια ούτε για ελλιπή πληροφόρηση .Οι ανακρίβειες που διοχετεύτηκαν προς την κοινή γνώμη σκόπιμα ανάγκασαν τόσο το Υπουργείο Μεταφορών όσο και την Ομοσπονδία των Ταξί να προβούν σε διευκρινιστικές ανακοινώσεις βάζοντας τα πράγματα στην θέσης τους. Αυτοί που πανηγύριζαν το προηγούμενο καλοκαίρι και στήριζαν το νομοσχέδιο της ντροπής που εμπνεύστηκε ο «καλός» τους φίλος και συνεργάτης και ευτυχώς πρώην Υπουργός Μεταφορών Γιάννης Ραγκούσης είναι οι ίδιοι που προσπαθούν να προκαταβάλουν τον Υπουργό Μεταφορών Μάκη Βορίδη ούτως ώστε ο εφαρμοστικός νόμος να είναι κομμένος και ραμμένος στα μέτρα των συμφερόντων που υπηρετούν.
Λυπούμαστε κύριοι ατυχήσατε …
2) ΜΝΗΜΟΝΙΟ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΣΤΙΚΟΣ ΝΟΜΟΣ

Και στα δύο μνημόνια που ψήφισε και υπέγραψε η Ελληνική Βουλή γίνεται λόγος για άμεση απελευθέρωση της Ελληνικής Αγοράς Ταξί .Σε κανένα σημείο όμως δεν αναφέρεται ότι στόχος της Τρόικα και της Ελληνικής Κυβέρνησης είναι η ασυδοσία και η ύπαρξη μιας αγοράς χωρίς κανόνες .
Κατανοούμε και είμαστε υπέρ της κατάργησης όλων εκείνων των διατάξεων που αποτελούν τροχοπέδη για την ανάπτυξη του κλάδου και των υπηρεσιών προς τον πολίτη .Αφού λοιπόν η ελληνική Κυβέρνηση με τον Νόμο 3919 του 2010 αποφάσισε την απελευθέρωση κλειστών επαγγελμάτων είμαστε υποχρεωμένοι να το σεβαστούμε. Για να τεθεί λοιπόν σε ισχύ αυτός ο νόμος απαιτείται η δημιουργία εφαρμοστικού νόμου από το Υπουργείο Μεταφορών .Χωρίς εφαρμοστικό νόμο ο ν.3919 δεν έχει καμία αξία .Σε αυτό ακριβώς το σημείο , δηλαδή στην δημιουργία του εφαρμοστικού νόμου βρισκόμαστε σήμερα .
3) ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΑ ΤΑΞΙ

Με την τοποθέτηση του κ.Μάκη Βορίδη στην ηγεσία του Υπουργείου Μεταφορών άνοιξε ένας νέος κύκλος συνομιλιών και συνεργασίας με την Κυβέρνηση .Ο νέος Υπουργός αφού «πέταξε» στο καλάθι των αχρήστων το νομοσχέδιο της ντροπής του προκατόχου του, ξεκίνησε από την αρχή την παραγωγή ενός νόμου που θα ανταποκρίνεται και στον ν.3919 και στις επιταγές της Τρόικας , στις ανάγκες της Ελληνικής Κοινωνίας και στις προτάσεις που κατατέθηκαν από την Πανελλήνια Ομοσπονδία Ταξί .Η συνεργασία μας με το Υπουργείο Μεταφορών ήταν άψογη και με αμοιβαίες υποχωρήσεις καταλήξαμε σε ένα ουσιαστικό και πλήρες από κάθε άποψη νομοσχέδιο .Όπως τόνισε και ο κ. Βορίδης πολύ σύντομα θα δοθεί προς διαβούλευση στους αρμόδιους φορείς .



Για το Δ.Σ.
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                        Ο Γ.ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΛΥΜΠΕΡΟΠΟΥΛΟΣ ΘΥΜΙΟΣ                           ΚΩΣΤΑΣ ΔΗΜΟΣ



με πληροφορίες από megatv.com & poeiata.gr

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire