mercredi 25 janvier 2012

Επέκταση του Προαστιακού μέχρι το Λαύριο προβλέπει το νέο Ρυθμιστικό Σχέδιο έως το 2015




Το νέο Ρυθμιστικό Σχέδιο της Αθήνας προβλέπει και σημαντικές παρεμβάσεις που αφορούν τον Προαστιακό Σιδηρόδρομο προκειμένου να βγει από το σημερινό αδιέξοδο. Όπως με το Μετρό έτσι και εδώ υπάρχουν έργα πρώτης και δεύτερης προτεραιότητας τα οποία φιλοδοξούν να υλοποιηθούν μέσα στα επόμενα 10 χρόνια....

Σημαντικό είναι το γεγονός της επισήμανσης ολοκλήρωσης του Κεντρικού Σταθμού της Αθήνας αλλά και της γραμμής Πειραιάς-Αθήνα-ΣΚΑ που σήμερα κυριολεκτικά είναι σε άθλια κατάσταση. Λαύριο, Ραφήνα, Λουτράκι είναι οι νέοι προορισμοί αλλά και μία έκπληξη για την Νότια Αθήνα και Νότια Αττική. Ας δούμε αναλυτικά:

ΕΡΓΑ ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΥ Α`ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑΣ

Τα ατελείωτα έργα στον άξονα Πειραιάς-Αθήνα-ΣΚΑ θα ολοκληρωθεί (όταν δημοπρατηθεί εκ νέου εργολαβία) ενώ προβλέπονται και οι επεκτάσεις που υπήρχαν από το προηγούμενο Ρυθμιστικό της Αθήνας.

Εντός του 2012 αναμένεται η ολοκλήρωσης της αποπεράτωσης στο τμήμα 3 Γέφυρες-ΣΚΑ που συμπεριλαμβάνει και δύο νέους σταθμούς: ΠΥΡΓΟΣ ΒΑΣΙΛΙΣΣΗΣ και ΚΑΤΩ ΑΧΑΡΝΕΣ.


Η πρώτη επέκταση που θα μπει σε εφαρμογή είναι από το σταθμό ΚΟΡΩΠΙ μέχρι το Λαύριο με 8 νέους σταθμούς και θα φτάσει το μέσο μέχρι το λιμάνι του Λαυρίου. Έργο προτεραιότητας θεωρείται και η ολοκλήρωση αναβάθμισης και ηλεκτροκίνησης του Προαστιακού ΣΚΑ-Οινόη-Χαλκίδα. Τα έργα αυτά θεωρητικά θα ολοκληρωθούν εντός του 2015.


ΕΡΓΑ Β` ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑΣ

Εδώ έχουμε το «ζουμί» για το μέλλον του Προαστιακού της Αθήνας. Πρώτη και σημαντικότερη είναι η νέα επέκταση από το σταθμό ΔΟΥΚΙΣΣΗΣ ΠΛΑΚΕΝΤΙΑΣ μέχρι το λιμάνι της Ραφήνας που θα φέρει χιλιάδες νέους επιβάτες καθώς θα εξυπηρετεί αναπτυσσόμενες περιοχές όπως είναι το Ντράφι και το Πικέρμι. Το έργο αναμένεται να ολοκληρωθεί μέχρι το 2020 ενώ συνδέεται άμεσα και με την σχετική επέκταση της Αττικής Οδού στη Ραφήνα καθώς στο μέσο του άξονα έχει προβλεφθεί η κατασκευή σιδηροδρομικών γραμμών.

Επόμενη επέκταση είναι ένας μικρός κλάδος της γραμμής προς Κιάτο που θα εξυπηρετεί τον Ισθμό της Κορίνθου και το Λουτράκι. Είναι έργο που ανήκει στον σχεδιασμό από το Ρυθμιστικό του 1999. Η επέκταση αυτή θα γίνει ίσως πιο γρήγορα.

Ένα ενδιαφέρον πλάνο είναι και αυτό της επαναλειτουργίας της παλιάς γραμμής του ΟΣΕ Άγιοι Ανάργυροι-Ελευσίνα-Μέγαρα. Είναι η παλιά μετρική γραμμή του ΟΣΕ που φιλόδοξα σχεδιάζεται να γίνει μία νέα προαστιακή γραμμή. Ερώτημα παραμένει ο σχεδιασμός καθώς θα χρειαστούν διπλές και μεγαλύτερες από τις υπάρχουσες πράγμα που σημάνει απαλλοτριώσεις. Το έργο προβλέπεται να ολοκληρωθεί μέχρι το 2020.

Τέλος ένα πολύ ενδιαφέρον πλάνο που έχει ενταχθεί ως έργο Προαστιακού παρότι δεν έχει καμία σχέση με το μέσο είναι η υλοποίηση της σύνδεσης του σταθμού Μετρό ΕΛΛΗΝΙΚΟ με τη Βάρη και το Αεροδρόμιο με «ταχύ λεωφορειόδρομο BRT». Πρόκειται ουσιαστικά για αποκλειστικές λεωφορειογραμμές που δεν συναντούν εμπόδια και επιτρέπουν την ταχεία μεταφορά επιβατών από σταθμό σε σταθμό.

Εδώ πιθανόν να έχουμε ανατροπή των σχεδίων καθώς η ίδια γραμμή θα μπορούσε να γίνει με ανάπτυξη Προαστιακού Σιδηρόδρομου και πιθανόν για αυτό το λόγο να έχει μπει στα έργα Προαστιακού στο Νέο Ρυθμιστικό.

Μέσα στο σχέδιο του Ρυθμιστικού προβλέπεται και η δημιουργία χώρων στάθμευσης ΙΧ για την μετεπιβίβαση των επιβατών στους κλάδους ΣΚΑ-Αεροδρόμιο και ΣΚΑ-Χαλκίδα με ενδεικτικό χρονοδιάγραμμα μέχρι το 2015.

Πηγή:ypodomes.com

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire